2008. április 11., péntek

SOHO 5. nap - Hazautazás

És már itt is volt a képzés vége. És az a ritka öröm, hogy már akkor otthon lehettem, mikor mások még el sem hagyták az országot.

Az utolsó nap reggelétől egymás után indultak a csoportok a bukaresti reptér felé, néhányan vonatozni indultunk. Leszámítva, hogy kellett egy kis égi segítség, hogy ne késsük le a vonatainkat (aznap változott a menetrend) egy szokásos belföldi vonatozással haza is értem.

A képzés nagyon hasznos és nagyon kellemes volt. Rengeteg új dolgot tanultam az önkéntességről, nemzetközi önkéntes projektektről. Azon kívül, hogy megismertem a modelleket, mindent ki is próbálhattunk: az önkéntes projekt egyes szakaszait, a küldő-fogadó-koordináló szervezetek feladatait, a tanulástámogatást és mentorálást, a projekt életbeültetésének folyamatát, kiértékelést, utánkövetést.

Sok új ismerőst is szerezhettünk különböző országokból, és így már két hálózatunk is van, az egyesület későbbi projektjei szempontjából potenciális partnerekkel. Leginkább az angolokkal , osztrákokkal, finnekkel barátkoztam össze, valószínű, hogy lesznek majd közös projektjeink a jövőben.

Ezen a képzésen találtam ki, hogy egy önkéntes központot is létre kellene hozzunk az egyesületben, hogy lehetőséget biztosítsunk a gyergyói fiataloknak arra, hogy külföldön szerezhessenek tapasztalatokat, illetve a gyergyói szervezetek számára önkénteseket fogadhassunk.

Nincsenek megjegyzések: