2008. április 6., vasárnap

Lütjensee - Utolsó utáni nap: hazautazás

Az utolsó utáni napon az utolsó csapat is elhagyta a tábort, ezek voltunk mi. Összehoztunk még egy második hamburgi városnézést is Flo barátunk idegenvezetésével. Nagyon nagy élmény volt.

A taxink a központi pályaudvarra vitt. A csomagjainkat a megörzőben hagytuk, elmentünk egy bevásárlóközpontba, majd pedig találkoztunk Flóval, hogy közösen találjuk ki mivel üssük el az időt a repülőnk indulásáig.

Flo Hamburgban volt akkoriban egyetemista, így elég jól ismerte a várost, ajánlotta a jobbnál jobb helyeket, nekünk csak válogatni kellett. Át a városon, most már több időt töltöttünk az Alster partján mint előzőleg, volt idő fényképezgetni (lásd a panorámaképet fent ;-) ), hattyúkat etetni.

Egy kávé a Coffe Shopból, üldögélés a városi botanikus kertben: virágok, fák, tavacskák, kacsák, csend és nyugalom, lazulás. A Radison SAS épülete tornyosult fölöttünk. Később megnéztük az egyetemet és a campust is, majd a TV torony irányába vettük utunkat.

Ebédelni is kellett valahol, Flo tudott egy kedves kis helyet, ahol ebéd mellett sikerült végre a legendás Fritz kólát is megkóstolni. A legenda szerint két hamburgi egyetemista egy házi laborban egész jó másolatot tudott készíteni a kóláról, igen nagy népszerűségnek is örvend a termék, és nagyon kevés helyen lehet megvásárolni. Mi nagy nehezen, de találtunk belőle :-D

Ebéd után vissza a pályaudvarra, elő a csomagokat, irány a reptérre, még egy kis reptérnézés, aztán repülés haza. Ja és sikerült fentről észrevegyük a lütjensee-i tábort :-D "Jé, látom a házunkat!" élmény volt :-) Ezért jó, ha valaki sokat nézi a Google Earthöt.

Reméljük, hogy lesz még sok ilyen képzés az EGYIK életében, és minél több fiatalt el tudunk vinni megnézni a nagyvilágot, ismerkedni sokországbeli fiatalokkal, és okos dolgokat tanulni.